A 10 legszebb panoráma Budapesten

Oct

Persze, mindannyian rajongunk a szép panorámáért, a kilátókért, a tetőteraszokért, ahonnan éjszaka ellátunk a kivilágított Várig, a Lánchídig, nappal pedig lehengerlő képeket készíthetünk!

Össze is szedtük hol és honnan a legjobb letekinteni Budapestre.

Panoráma erdei kilátóval fűszerezve

1. Budapest legmagasabb pontjára kell felkaptatnunk a János-hegyen álló, a több mint 100 éves Erzsébet-kilátóhoz.  Normafától gyalogosan vagy  Gyermekvasúttal a  Szép Juhászné megállóból juthatunk el az egész évben nyitva álló kilátóhoz. Sőt, olyan imádott budapesti  alternatív közlekedési eszközöket is igénybe tudunk venni a kilátóhoz, mint a libegő vagy a fogaskerekű.

2. Gyönyörű és kevésbé látogatott erdei kirándulócélpont a Nagy-Hárs-hegy, ahol a Kaán Károly-kilátóra mászhatunk fel. Ha kisvasúttal a Szép Juhászné megállótól a sárga jelzést követjük az egyre meredekebben lejtő úton, biztosan nem tévesztjük el a fából és kőből emelt épületet.  A János-hegyhez képest vadregnyesebb útvonalon, de rövidebb sétával juthatunk el a kilátóhoz, viszont megéri a fahídon, földúton és meredeken való menetelést.

3. Szintén a Gyermekvasúttal vagy fogaskerekűvel legegyszerűbb megközelíteni a Széchényi-kilátót, mely a  végállomásoktól 15 perc gyaloglással érhető el. Nagyszerű panorámát élvezhetünk innen éjszaka is. Romantikus szabadtéri vacsorára is kiváló helyszín, melyet a BAH csomópont és a Vár díszletei között ejthetünk meg.

4. A Szent István Bazilika körpanoráma kilátója ősztől nyár közepéig fél 5-ig, nyáron 6 óráig látogatható, melyhez belépőt kell váltanunk, melyhez belépőt kell váltanunk. A belváros legmagasabb épületéből (a Parlament mellett természetesen) szépen ellátunk a háztetők felett, kirajzolódnak az utcák, terek,  budai oldal hegyei és a messzi horizont is. Fényképezőgép ide kötelező útitárs!

Belvárosi tetőteraszok a házak felett

5. Az Andrássy úti Párizsi Nagyáruház tetejéről, azaz a 360 Bárból egészen a Gellért-hegyig láthatunk el, alattunk a közelben a Bazilika tornya, a távolban pedig az éppen lenyugvó nap csücsül a Mátyás templom tetején. A koktélszint emelkedésével aztán kellemes party-hangulat alakul ki. Napközben napfürdőzni, enni, lazulni is jó a város fölé emelkedő teraszon.

6. A király utcai Gozsdu Sky szinte ugyan ez a műfaj, annyi különbséggel, hogy a Király utcai Godzsu udvar tetején találjuk meg ezt a laza, napközben beszélgetős, a buli központból, zsivajából kicsit kiemelkedő tetőteraszt a környező házak kéményei között, egészen éjjel kettőig.

7. Lényegesen elegánsabb kivitelben, a Hold utcai hotel helikopterleszállóján alakítottak ki elegáns tetőteraszt, ahonnan karnyújtásnyira lesz tőlünk Lechner Ödön Zsolnay majolikával ékes épülete, a Magyar Királyi Postatakarékpénztár (ma Nemzeti Bank). Messzebb a Parlament kupolája, a budai hegyek és a Vár látszódik az étteremként funkcionáló terasz körül.

Tetőteraszok wellness-szel

8. A budai Oxygen Wellness Naphegy több részéből megcsodálhatjuk a panorámát. A legfelső szinten található, télen üzemelő korcsolyapályáról a legteljesebb a kilátás, azonban működik panorámás, egyik oldalán üvegfalú finn szauna is, sőt kardiózás közben  a Várban, Gellért-hegyben is gyönyörködhetünk.
9. Zara Continental Hotel tetején kialakított wellness rész és napozóteraszból a belvárosi forgatagra pillanthatunk le. Kényelmes pihenőszékek, meglepően zöld vegetáció és egy álomi úszómedence társaságában élvezhetjük a belvárosi napfényes délutánok csodálatos semmittevését.

10. A Rudas fürdő felújított déli szárnyában a panoráma napozóteraszról és jacuzziból egyik oldalunkon a Gellért-hegy magasodik, másik oldalról pedig a Dunára és a pesti partszakaszra látunk rá. Mivel csak most nyílt, nincsenek tapasztalataink arról, hogy milyen párás-havazós időben filmsztárokat megszégyenítőn elterülni a 36 fokos jakuzziban, de el lehet képzelni a szituációt.