Extrém hétvége Pécsen és Orfűn

Jul

A bátrak falat mászhatnak, a kitartóak biciklin tekerhetnek, a csapatjátékosok pedig sárkányhajózhatnak a pécsi és orfűi hosszúhétvégén. De mivel a nyár strand nélkül nem az igazi, aquaparkot és tópartot is útba ejthetünk.

Péntek: tomboljunk a Mecsekben!

Ha családdal indulunk útnak, az első utunk vezessen a pécsi Mecsextrém Parkba. Ha nincs otthon egy legalább három méter magas beltéri játékvárunk, akkor a gyerekek biztosan nem fognak unatkozni, őket ugyanis egy ilyen építmény várja, csúszdákkal, ügyességi játékokkal és akadályokkal. A játékvár egyik felén a kicsik gyakorolhatnak, a másik oldalon pedig a nagyobbak tombolhatják ki az iskolai feszültséget. De a szülők se fognak unatkozni: nyolc méternyi mászófal várja őket hat féle pályával, de a fák ágai között, az alpesi kötélparkban is bőven akad kihívás. Bónuszként az egész család felülhet a huszonöt kocsiból álló erdei bobra és indulhat tovább a siklás.

Szombat: Séta és rettegés

Az extrém Mecsekből ereszkedjünk le egy kicsit Pécs történelmi belvárosába, például a Tettye városrészen keresztül, útba ejtve a Pintér-kerti Arborétumot és a TV-tornyot, ahová a kertből romantikus sétaút vezet.

Ennyi elég is volt az andalgásból, jöhet egy kis adrenalin! Induljunk és vessük bele magunkat a szabadulós játékok világába - ebből szerencsére több félét is találhatunk a városban. Ha minden teremből kiszabadultunk, élvezzük kicsit a friss levegőt megint: pattanjunk vízbiciklire és járjuk be a a hangulatos Pécsi-tó víztükrét!

Vasárnap: víz és iszap Orfűn

A nyár nem is lehet igazi egy kis strandolás nélkül! Aki igazán jól akarja érezni magát a habokban, az bölcsen teszi, ha előtte megizzad egy kicsit. Orfűre az út Pécstől kocsival csak negyed óra, de bicikliúton is tekerhetünk, ekkor 14 kilométer hegymenet vár ránk (cserébe az utolsó 7 kilométer már csak gurulás!)

A tórendszer gátja mellett szabadstrand is van, de igazi élményeket kínál az aquapark is, ahol például hét csúszdán és egy hatalmas élménymedencében is lazíthatunk.

Az igazán bátrak kalandtúrára indulhatnak a Mészégető-források barlangjaiban. A tó közelében található, patakos járatrendszerbe overallban lehet leereszkedni, a felszerelést pedig a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság biztosítja. Van itt minden, amitől egy adrenalin-függő jól érzi magát: van, ahol csak négykézláb lehet haladni, máshol derékig vízben állva, de akad olyan járat is, ahol 20-30 centiméteres iszapréteggel kell megküzdeni.

Aki inkább a felszínen szórakozna, sárkányhajózni indulhat. A 16-20 lapátos, sárkány formájú vízi járművek nagy előnye, hogy azok is hamar meg tudják tanulni a használatát, akik nem rendelkeznek evezős múlttal.

A tájtól egy kellemes sétával búcsúzhatunk az Orfűi Malommúzeumtól induló Vízfő tanösvényen. Az Árpád-kor óta működő vízimalom éppen felújítás alatt áll, ha pedig a munkálatokat befejezik, újra munkába állhat majd, ezzel pedig Magyarország legrégibb, még őrlőképes malma lesz.